Nuorten aikuisten vaikuttamisryhmä NAVI kokoaa yhteen kirkon ja kristillisten järjestöjen nuoria luottamushenkilöitä valtakunnallisesti. Seuraa ajatuksiamme ja kannanottojamme!

· Navi · Facebook · Twitter · Instagram ·

perjantai 22. tammikuuta 2016

Oulun hiippakunnan nuoria ehdokkaita

Esittelemme kirkolliskokous- ja hiippakuntavaltuustovaalien nuoria ehdokkaita. NAVI-ryhmä on pyytänyt esittelyt kaikilta 18-30-vuotiailta ehdokkailta, joiden yhteystiedot saimme hiippakunnilta, ja julkaisemme kaikki saamamme vastaukset.


Kaikkiin nuoriin ehdokkaisiin voi tutustua Kirkkohallituksen Ehdokasgalleriassa.


---


Kysyimme:
1. Kuka olet? [nimi, ikä, kotipaikkakunta, mitä teet elämälläsi (ammatti/toimi)]
2. Mihin olet ehdolla? (kirkolliskokous ja/vai hiippakuntavaltuusto)
3. Miksi olet ehdolla vaaleissa?
4. Millainen on tavallinen tiistai-iltasi?
5. Mitkä ovat keskeisimmät vahvuutesi luottamushenkilönä?
6. Mitä kolmea asiaa haluaisit eniten muuttaa/edistää kirkossa?
7. Mikä on lempiraamatunkohtasi?


Karvonen, Tatu

Kirkolliskokousvaalit: nro 169
Hiippakuntavaltuustovaalit: nro 79


1. Olen Tatu Karvonen, 19-vuotias opiskelija Raahesta.

2. Olen ehdolla sekä kirkolliskokoukseen että hiippakuntavaltuustoon.

3. Mielestäni nuoria on aivan liian vähän päättämässä kirkon asioista siihen nähden, kuinka paljon meitä nuoria kirkossa on.

4. Tavallinen tiistai-iltani kuluu pitkälti musiikin ja opiskelukiireiden kanssa. 

5. Minulla on selvät mielipiteet ja osaan ilmaista ne selkeästi ja perustellusti. Osaan myös kuunnella muita ja tulen hyvin toimeen tuntemattomienkin kanssa.

6. Haluaisin kirkosta helpommin lähestyttävän ja ihmisläheisemmän. Mielestäni kirkossa tulisi korostua sanoma, eikä tulisi niinkään takertua tarkkoihin liturgisiin kaavoihin. Kirkko on kaikkia varten ja siksi sen tulisi huomioida kaikki ja olla avoin eri elämäntilanteissa oleville.

7. Ps. 121: 7-8


Lindroos, Mikko

Kirkolliskokousvaalit: nro 135


1. Olen Mikko Lindroos, 26-vuotias syntyperäinen rovaniemeläinen. Työskentelen Lapin yliopistossa ja samalla viimeistelen opintojani oikeustieteiden tiedekunnassa. Taustani kirkossa on vapaaehtoistyössä ja nuorisotoimen parissa. Kirkkoneuvoston varajäsen, seurakunnan varavaltuutettu.

2. Olen ehdolla kirkolliskokoukseen, ehdokkaana Oulun hiippakunnassa.

3. Haluan olla mukana kirkon arjessa ja vaikuttaa sen suuntaan. Kirkko edustaa pysyviä arvoja, mutta sen täytyy kyetä palvelemaan seuraajiaan ajan hengen mukaan.

4. Töiden jälkeen syömme yhdessä kotona. Kirkkoneuvosto kokoontuu usein tiistaina. Tiistai-illan kruunaa nyrkkeilyharrastus, jossa käymme avovaimoni kanssa.

5. Kuuntelen mielelläni muiden näkemykset ennen omaa päätöksentekoa. Osallistun aktiivisesti keskusteluun enkä epäröi tehdä omaa esitystäni. Maltillinen suhtautuminen asioihin edesauttaa ymmärtämään asiat monesta eri näkökulmasta.

6. Eniten kirkkoa vaivaa vastakkainasettelu, erimielisten halveksunta ja toisinajattelevien tuomitseminen.

7. Luuk. 6:31: "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille.”


Parpala, Marianna

Kirkolliskokousvaalit: nro 178


1. Olen Marianna Parpala, 24-vuotias pirteä nuori nainen. Kotoisin olen Vetelistä, Keski-Pohjanmaalta. Ammatiltani olen terveydenhoitaja-sairaanhoitaja, tällä hetkellä kuitenkin opiskelen yliopistossa terveystieteitä. 


2. Olen kirkolliskokousehdokkaana Oulun hiippakunnasta.

3. Olen ehdokkaana kirkolliskokousedustajaksi, koska evankeliumi Jeesuksesta kutsuu palvelemaan. Tahdon olla vaikuttamassa kirkon asioihin, sillä evankelisluterilainen kirkko on minulle tärkeä. 

4. Tiistai-iltaisin minulla ei ole mitään viikottaista menoa. Saatan siis vaikkapa opiskella, soittaa jollekin tai lähteä käymään kuntosalilla.

5. Luonteeni soveltuu hyvin luottamushenkilönä toimimiseen; olen innokas, helposti lähestyttävä ja pohdiskeleva persoona. Usko Jeesukseen on elämäni perusta. Lisäksi minulla on kokemusta paikallisseurakunnan luottamushenkilönä toimimisesta ja eri tehtävistä evankelisessa herätysliikkeessä. 

6. Ennen kaikkea tahdon vaikuttaa siihen, että evankeliumi Jeesuksesta saisi olla kaiken keskus ja Raamattu, Jumalan sanana, kaiken pohja. Lisäksi tahdon vaikuttaa siihen, että voisimme tavoittaa kaiken ikäisiä ja kaikenlaisia ihmisiä evankeliumilla niin täällä kotimaassa kuin ulkomaillakin. 

7. "Siinä on rakkaus. ei siinä, että me olamme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." (1. Joh.4:10)



Maanantaina 25.1. esittelemme Porvoon hiippakunnan nuoria ehdokkaita!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti