Nuorten aikuisten vaikuttamisryhmä NAVI kokoaa yhteen kirkon ja kristillisten järjestöjen nuoria luottamushenkilöitä valtakunnallisesti. Seuraa ajatuksiamme ja kannanottojamme!

· Navi · Facebook · Twitter · Instagram ·

maanantai 25. tammikuuta 2016

Unga kandidater i Borgå stift

Esittelemme kirkolliskokous- ja hiippakuntavaltuustovaalien nuoria ehdokkaita. NAVI-ryhmä on pyytänyt esittelyt kaikilta 18-30-vuotiailta ehdokkailta, joiden yhteystiedot saimme hiippakunnilta, ja julkaisemme kaikki saamamme vastaukset.


Kaikkiin nuoriin ehdokkaisiin voi tutustua Kirkkohallituksen Ehdokasgalleriassa.


---



Kysyimme:
1. Kuka olet? [nimi, ikä, kotipaikkakunta, mitä teet elämälläsi (ammatti/toimi)]
2. Mihin olet ehdolla? (kirkolliskokous ja/vai hiippakuntavaltuusto)
3. Miksi olet ehdolla vaaleissa?
4. Millainen on tavallinen tiistai-iltasi?
5. Mitkä ovat keskeisimmät vahvuutesi luottamushenkilönä?
6. Mitä kolmea asiaa haluaisit eniten muuttaa/edistää kirkossa?
7. Mikä on lempiraamatunkohtasi?


Audas, Emma

Kyrkomötesval: nro 23


1. Jag heter Emma Audas, är präst och skriver för tillfället min doktorsavhandling kring äktenskapsteologi. Jag är 28 år, född i Vasa och bor nu i Åbo.

2. Jag ställer upp för Kyrkomötet som representant för Borgå stift.

3. Jag tror på kyrkans möjlighet att vara livsviktig för människor. Jag är intresserad av teologi om och för kyrkan, och sådan teologi ligger som grund för Kyrkomötets arbete. Jag ser vår kyrka som en kyrka värd att arbeta för, och därför ställer jag upp.

4. En vanlig tisdagkväll är jag kanske på länk med min man, lagar mat, träffar nån vän, läser en bok. Och så kanske jag ser ett avsnitt av Parks and Recreation.

5. Jag är passionerad, noggrann och ansvarstagande.

6. Kyrkan bör utveckla möjligheter att minska på den byråkrati som exempelvis gör det svårt att engagera frivilliga och ge dem ansvar. Kyrkan kan också bli tryggare i att det vi förvaltar är något oerhört värdefullt, nämligen glädjebudet om Jesus och Guds rike. Det räcker och blir över. Genom att fokusera på den kärnan så blir vi också bättre på sann öppenhet.

7. Jag älskar den alltid lika utmanande Bergspredikan (Matt 5-7).



Huomenna 26.1. esittelemme Tampereen hiippakunnan nuoria ehdokkaita!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti